BeterOnderwijsNederland

Sinds enkele jaren is er de organisatie ‘Beter Onderwijs Nederland‘, een organisatie van kwaliteitsbewuste betrokkenen uit het onderwijs, die zich belangeloos inzetten voor een betere onderwijskwaliteit.

Aanvankelijk vooral een reactie op het niet onderbouwde ‘Nieuwe Leren’, dat, zoals Jo Nelissen van het Freudental-instituut voor het rekenonderwijs het omschreef, ‘niet nieuw was en niet over leren ging’.
Geleidelijk aan heeft deze organisatie zich ontwikkeld tot een groep kritische volgers van alles wat met onderwijs te maken heeft, in eerste instantie van het Ministerie van Onderwijs.
Velen die werkzaam zijn in het onderwijs zijn het vaak niet eens met de ontwikkelingen. Bij je eigen bestuur kun je dan niet terecht, omdat die juist die ontwikkelingen volgt.
Dan is Beter Onderwijs Nederland de beste keuze als je toch ergens met je argumenten gehoord wilt worden en wilt merken dat je argumenten er toe doen. Op het forum kun je uitgebreid terecht met je onderbouwde commentaar.

Beter Onderwijs Nederland heeft inmiddels veel invloed. Ze is lid van de Onderwijscoöperatie, de opvolger van de SBL (Stichting Beroepskwaliteit Leraren), om de competenties te vereenvoudigen en te beperken.
Hierin participeert ze, samen met andere grote onderwijsorganisaties zoals:

Algemene Onderwijsbond (AOb)
CNV Onderwijs
Federatie van Onderwijsvakorganisaties (FvOv)
Platform VVVO

Leerkrachten kunnen hun vakkundigheid bewijzen door deel te nemen aan een lerarenregister.

Dit streven sluit ook aan bij ons eigen kwaliteitsregister voor de handschriftdidacticus: www.kdht.nl.